Turisti iz zemalja EU koji imaju rezerviran smještaj, prilikom ulaska u Hrvatsku trebaju predočiti potvrdu rezervacije smještaja, a ako posjeduju nekretninu ili plovilo moraju to potkrijepiti dokumentacijom, ističu iz MUP-a u odgovorima na pitanja o uvjetima ulaska u Republiku Hrvatsku. Više na poveznici:
Pročitajte preporuke za rad hotela, iznajmljivača, kampova, marina, turističkih agencija tijekom epidemije:
Preporuke HZJZ za prelazak granice:
https://www.koronavirus.hr/sto-moram-znati/o-putovanju/preporuke-hzjz-za-prelazak-granice/591
Također savjetujemo prije polaska na put ili dolaska gostiju izvan RH kontaktirate MUP odjel za informacije o uvjetima prelaska granice preko cestovnih, riječnih i željezničkih graničnih prijelaza na broj 01/3788-955
SMANJENJE TURISTIČKE PRISTOJBE (PAUŠAL)
Pravilnik o odgodi ili oslobađanju od plaćanja turističke pristojbe za osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu ili na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu (NN 36/2020 ) stupio je na 26.03.2020. godine. Osobe koje pružaju ugostiteljske usluge u domaćinstvu i na obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu plaćaju samo pola iznosa godišnjeg paušala turističke pristojbe u 2020. godini. U redovnim okolnostima bili bi obvezni platiti puni iznos za glavne krevete i smještajne jedinice u kampu i kamp-odmorištu odnosno prema kapacitetu u objektu za robinzonski smještaj koji koriste za pružanje usluga smještaja sukladno posebnom propisu kojim se uređuje obavljanje ugostiteljske djelatnosti. Također, za cijelu 2020. godinu te se osobe oslobađaju plaćanja turističke pristojbe za pomoćne krevete.
Dodatna oslobođenja plaćanja paušala u 2020.:
Od 25.9.2020. na snazi je Dopuna pravilnika kojim se oslobađaju plaćanja turističke pristojbe za smanjeni ili ukinuti dio kapaciteta onim obveznicima koji su zadovoljili sljedeće uvjete:
1) Obveznik je podmirio sva dugovanja iz prethodnih godina do 30.9.2020. (ne uzima se u obzir 1. rata paušala za 2020. godinu, a dugovanja moraju biti podmirena za sve objekte obveznika na području RH),
2) Na objektu je napravljeno smanjenje ili ukidanje kapaciteta do 31.8.2020. i
3) U objektu u kojem je napravljeno smanjenje ili ukidanje kapaciteta nije bilo turista u 2020. godini.
SMANJENJE TURISTIČKE ČLANARINE (PAUŠAL)
Pravilnikom o dopuni pravilnika o godišnjem paušalnom iznosu članarine od 27. srpnja 2020. godine određeno je umanjenje visine paušalnog iznosa turističke članarine za 50% i određeno je da se godišnji paušalni iznos članarine ne plaća na pomoćne ležajeve. Sukladno tome, iznos paušala turističke članarine u 2020. godini iznosi 22,50 kune po glavnom krevetu, s time da se u obzir uzima broj kreveta u 2019. godini.
OSLOBOĐENJE PLAĆANJA PAUŠALNOG POREZA
Svim iznajmljivačima Porezna uprava, bez obveze podnošenja posebnog zahtjeva, otpisuje obvezu poreza koja se odnosi na drugo tromjesečje odnosno koju bi bili dužni platiti do kraja drugog tromjesečja tj. do 30.06.2020. godine.
ENTER CROATIA informacije:
S ciljem olakšavanja prelaska granice Republike Hrvatske te kako bi naši gosti bili upoznati s epidemiološkim mjerama koje su na snazi u Hrvatskoj, stvorena je web stranica entercroatia.mup.hr
Na navedenoj stranici se nalazi online obrazac u koji se upisuju svi podaci koji su traženi u procesu prelaska granice te uz jednostavno predočenje putovnice ili osobne isprave policajcu na granici, broj ili kod s osobne iskaznice ili putovnice se automatski povezuje sa svim unaprijed upisanim podacima online
Na taj način je cjelokupna procedura upisivanja podataka svake pojedinačne osobe u vozilu svedena na vremenski minimum
Istovremeno, svi oni koji ispune svoje podatke online, na njihovu email adresu će biti poslane upute koje će sadržavati epidemiološke informacije i mjere na snazi u RH za njihov siguran boravak u Hrvatskoj
U ovom trenutku web stranica ima obrazac dostupan na hrvatskom i engleskom jeziku, a tijekom sljedećih nekoliko dana bit će dostupna i na brojnim drugim jezicima te će na istim jezicima putnici i dobiti upute (npr. njemački, slovenski, mađarski, češki, slovački, poljski itd., odnosno sve će biti dostupno na preko 10 različitih jezika).
OPĆE PREPORUKE ZA RAD IZNAJMLJIVAČA TIJEKOM EPIDEMIJE COVID-19
Poštovani iznajmljivači,
donosimo Vam sljedeće preporuke vezane za rad iznajmljivača sukladno važećim preporukama od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo za rad hotela i iznajmljivača tijekom epidemije COVID-19:
KOMUNIKACIJA S GOSTIMA PRIJE DOLASKA:
Ukoliko je moguće, stupiti u kontakt sa svakim gostom prije njegova dolaska i dobiti informacije o općem zdravstvenom stanju, dogovoriti način plaćanja i prijave (preporuka je beskontaktnog plaćanja odnosno beskontaktne prijave na način da Vam gosti pošalju svoje podatke prije dolaska)
Objasniti način dolaska do smještaja, gdje će parkirati, gdje će ih dočekati ključ i ostale informacije koje bi im se mogle pružiti kako bi smanjili fizički kontakt, a sve u svrhu obostrane zaštite
Svi strani gosti prilikom prelaska granice, dobit će letak s preporukama o načinu ponašanja u Republici Hrvatskoj
DOLAZAK U SMJEŠTAJ:
Pri dolasku gosta, ako morate stupiti u fizički kontakt, preporuka je da nosite zaštitnu masku i održavate fizičku distancu od 1,5 m. Izbjegavajte rukovanje s gostom, dodirivanje vlastitog lica i sl. Mjerite temperaturu svakog jutra te ako je ista veća od 37,2 stupnjeva ili ako se osjećate bolesno, ne dolazite u kontakt s gostima.
Pri dolasku gosta, u smještaju ih treba dočekati:
Dezinficijens – na svim ulazima mora biti postavljeno dezinfekcijsko sredstvo na bazi 70%- tnog alkohola ili drugog sredstva prikladnog za korištenje na koži.
Jednokratni papirnati ručnici
Toplomjer (ili ga ustupiti na upit gosta)
Obavijest – informacije o provođenju higijene, pravila ponašanja i mjerama zaštite te zbrinjavanje otpada
Kontakt iznajmljivača, broj mobitela, e-mail adresa
Upitnik za procjenu rizika od zaraze SARS-COV-2 (COVID-19) – upitnici su prevedeni na strane jezike te se su dio ovih preporuka ovo je pdf
Maske i rukavice – na upit gosta
Dezinfekcijska barijera – na glavnom ulazu u smještajne jedinice, potrebno je postojeći otirač obložiti s običnim ručnikom natopljenim u vrućoj vodi s dezinficijensom. U toku dana kako se ručnik bude sušio, potrebno ga je ponovno natopiti i staviti.
Materijali o destinaciji s isticanjem šetnica i outdoor aktivnosti, plaža
PREPORUKE ZA UREĐENJE APARTMANA:
Minimalizam
Bez tepiha i tepisona
Minimalno detalja
Bijela posteljina
Bez jastučića na stolicama
PREPORUKE ZA ODRŽAVANJE SMJEŠTAJNIH JEDINICA:
Čišćenje – obavljati prema dosadašnjoj praksi, osim kada gost zatraži češće čišćenje ili mijenjanje posteljine i ručnika. Sve se površine i predmeti koje dolaze u kontakt s gostom moraju temeljito dezinficirati, uz posebnu pozornost u kupaonici nakon izlaska gostiju.
Posteljina i ručnici – oni korišteni ne smiju doći u dodir s čistima.
Informiranje – gost mora biti informiran o pojačanim higijenskim standardima u objektu.
PREPORUKE ZA ODRŽAVANJE ZAJEDNIČKIH PROSTORIJA – za one smještajne objekte koji imaju zajedničke prostorije kao što su pansioni s uslugom doručka:
Prozračivanje i higijena – redovito i periodično, npr. dezinfekcija svih površina svakih sat vremena, a prostor za prihvat gosta češće.
Fizička udaljenost – osigurati adekvatan razmak među gostima (razmaknuti stolove i stolice od 1,5 m, ukloniti jastučiće sa stolica) te između gosta i djelatnika ili iznajmljivača i članova njegove obitelji koji se kreću u istom prostoru.
U SLUČAJU POJAVE SIMPTOMA BOLESTI TIJEKOM BORAVKA:
Ako gost počne razvijati simptome bolesti nakon dolaska u smještaj, ispunit će Upitnik za procjenu rizika od zaraze SARS-COV-2 (COVID-19), telefonski kontaktirati iznajmljivača te se dogovoriti o načinu dostave upitnika (mailom, slikom, osobno).
Iznajmljivač kontaktira hitnu medicinsku pomoć na 112 ili 113 te iščitava simptome ispunjenog upitnika te čeka daljnje upute. Gost ostaje u svom smještajnom objektu.
KORONA VIRUS PREPORUKE:
https://www.hzjz.hr/sluzba-epidemiologija-zarazne-bolesti/koronavirus-najnovije-preporuke/
POSTUPAK KOD POJAVE BOLESTI U GOSTA U TURISTIČKOM SMJEŠTAJNOM OBJEKTU U VRIJEME PANDEMIJE COVID 19:
https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Postupak_kod_pojave_bolesti_kod_gosta_19_06.pdf
COVID-19 ORDINACIJA
Sukladno nalogu Stožera civilne zaštite DNŽ, Dom zdravlja Dubrovnik će od 24. lipnja 2020.g. uspostaviti COVID-19 ordinaciju.
Ordinacija će, u suradnji s COVID-19 ordinacijama iz područja Neretve i otoka Korčule, biti nadležna za koordinaciju zdravstvene skrbi turista koji imaju sumnju na COVID-19 u Dubrovačko Neretvanskoj županiji.
Za turiste s područja Grada Dubrovnika te općina Konavle, Župa Dubrovačka, Dubrovačko primorje, Ston i Janjina ordinacija će biti nadležna i za uzimanje briseva za utvrđivanje bolesti COVID-19.
Ordinacija se nalazi na adresi Dr. Ante Starčevića 1, 20000 Dubrovnik, te će raditi svaki dan (uključujući subote, nedjelje i praznike) u dvije smjene od 07:00 do 19.00 sati.
Telefonski brojevi COVID-19 ordinacija su mob: +385 99 52 91 888, tel: +385 20 64 16 13.
PREPORUKE U SLUČAJU POJAVE BOLESTI GOSTA U TURISTIČKOM SMJEŠTAJU U VRIJEME PANDEMIJE COVID-19
POSTUPCI KOD POSTOJANJA SUMNJE NA ZARAZNU BOLEST COVID-19
Jedinstveni kontakt COVID-19 ambulanti na području Dubrovačko-neretvanske županije:
Tel: +385 (0)20 64 16 13
Mob: +385 (0)99 52 91 888
e-mail: covid19@dom-zdravlja-dubrovnik.hr
Brojevi COVID-19 ambulanti:
Orebić: +385 (0)99 529 4945( radno vrijeme 07-19 sati )
Korčula: +385 (0)99 529 8734 (radno vrijeme 07-19 sati)
Do COVID-19 ambulante gost mora doći ili vlastitim prijevozom, prijevozom organiziranim od strane smještaja ili taxi službom ili u organizaciji zdravstvene službe. NIJE DOZVOLJENO korištenje javnog prijevoza.
PREPORUKE ZA GOSTE KOJI SUMNJAJU U ZARAZU
Do konzultacije sa zdravstvenom službom gost i njegova obitelj mora ostati u sobi sa zatvorenim vratima. Smještajni objekt mora gostu osigurati medicinsku masku, rukavice i papirnate maramice. Zdravstvena ustanova testira gosta na COVID-19 uzimanjem uzorka.
Gost mora biti u izolaciji tijekom 48 sati, do dobijanja rezultata testiranja.
Ako gost nije inficiran COVID-19 ukida mu se samoizolacija te se može slobodno kretati.
GOSTI KOJI SU DIO OBITELJI I/ILI ISTE GRUPE
Gosti koji su dio iste grupe ili obitelji s osobom koja je oboljela ili je testirana i čeka rezultate također moraju ostati u smještajnim jedinicama dok se ne uspostavi kontakt s liječničkom ustanovom odnosno do dobijanja rezultata testiranja.
U SLUČAJU POTVRDE ZARAZE
1. Hospitalizacija
Gosta kojemu je COVID-19 potvrđen i njegovo zdravstveno stanje zahtjeva hospitalizaciju, transportira se u zdravstvenu ustanovu. Članovima obitelji i/ili iste grupe preporuča se povratak u mjesto stanovanja, u protivnom moraju boraviti u samoizolaciji
2. Samoizolacija / karantena
Svima gostima kojima je potvrđen COVID-19 u blažem obliku kao i njihovim članovima obitelji i/ili iste grupe preporuča se povratak u svoje mjesto stanovanja. Za strane državljane preporuča se konzultacija s javnozdravstvenim vlastima matične zemlje putem IHR sustava, i dogovor o načinu i financiranju transporta u matične zemlje. Gosti koji nemaju uvjete za samoizolaciju u smještaju u kojem se nalaze, smještaju se u za to predviđene objekte za izolaciju u zajednici, organiziran od strane lokalne samouprave. Troškove smještaja tijekom izolacije snosi gost.
PONAŠANJE U IZOLACIJI za goste i zaposlenike
Zaposlenici smještaja ne ulaze u smještajnu jedinicu. Gost mora sam brinuti o čistoći sobe/prostora u kojem boravi. Odgovorna osoba smještaja organizirati će dostavu hrane i ostalih potrepština za gosta do vrata sobe.
Ako to nije moguće gost može kontantirati Crveni križ Korčula za dostavu namirnica, potrepština i ljekova na broj: +385 (0)92 3891 026.
DOKUMENTI